George Clooney kedvenc autói

George Clooney nagy áttörése akkor következett be, amikor 1994-ben megkapta a jóképű orvos, Dr. Doug Ross szerepét az amerikai Vészhelyzet sorozatban, és ezzel a hírnév és a gazdagság útjára lépett. De mai írásomban nem a filmes pályafutásáról, sikereiről szeretnék írni, inkább megmutatom azt, hogy mely járművekért van annyira oda a népszerű filmsztár.
Mint általában a hírességek, George Clooney is szereti a gyors járműveket, az autókért, a motorkerékpárokért, de még a robogókért is rajong. Másokkal ellentétben viszont ő nem szórja két kézzel a pénzt, csak azt a modellt veszi meg, ami tényleg nagyon tetszik neki. Az évek során eléggé érdekes döntéseket hozott, de az ízlése jó, azt meg kell hagyni. Nézzük meg, mely autók nyerték el a színész tetszését. A klasszikus Corvette-től az excentrikus elektromos autókig – Ez itt George Clooney autó-, és motorkerékpár-gyűjteménye.
Chevrolet Corvette V8 C1 convertible (1959)
Ez a Corvette valójában Clooney apjának, Nick-nek a tulajdona volt, ő vásárolta meg annak idején, hogy legyen mivel udvarolni a feleségének, de ez nem akadályozta meg George-ot abban, hogy ő is rendszeresen a volán mögé üljön. Nick Clooney erre így emlékszik. „George mindig is áhítozott az 1959-es Corvettemre” – mondta évekkel ezelőtt a People magazinnak. – „Mindig is vezetni akarta, én pedig nem szívesen engedtem neki… Ez csata volt kamaszkorában. Miután szakított első feleségével, Talia-val, akkoriban nem mentek jól a dolgai, felújítottam az autót és elküldtem Kaliforniába. George azt mondta, hogy ez volt a valaha létező legjobb karácsonyi ajándék.”
A kétüléses sportautó a General Motors válasza volt a Jaguárok, MG-k és Alfa Romeók beáramlására, amelyet egy amerikai katona kezdett vezetni a második világháború vége után, és 290 lóerő leadására képes. Nem csoda, hogy a Corvette segített George apjának meghódítani Mrs. Clooney-t.
Harley-Davidson Dresser Touring Ultra Limited FLHTK (2017)
Clooney betartotta néhány évvel ezelőtt meghozott ígéretét, hogy nem ül egy darabig motorra és Harley-Davidson-ját jótékonysági célokra adományozta. Bár a motorkerékpár sok mindenre képes lett volna, Clooney-nak sajnos nem volt lehetősége arra, hogy kipróbálja. Mindössze 25 mérföldet ment vele és utána felajánlotta a Homes For Our Troops nonprofit szervezet javára. Eredeti ára a motorkerékpárnak 28 125 font (34 995 USD) volt, de Clooney neve megdobta az értékét, így 39 296 fontot (48 898 USD) szerzett a szervezet számára.
Tango T600 EV
A Tango T600 egy 1982-es Los Angeles-i közlekedési dugó eredménye. Rick Woodbury éppen az autójában ücsörgött egy óriási dugóban, és rájött arra, hogy erre a problémára csak egyetlen megoldás lehetséges: egy olyan keskeny kis autó, amely kevesebb helyet foglal, mint egy hagyományos autó és egy sávban akár kettő is elfér egymás mellett. Több mint 20 évébe telt, mire Woodbury kidolgozta, megtervezte és megvalósította a célját és elindította a Commuter Cars-t. Ötletét kétüléses koncepcióvá alakította és a statisztika elképesztő. Az autó csupán 99 cm széles és 2,6 méter hosszú, de mégis négy másodperc alatt képes 0-60 km/óra sebességre felgyorsulni, és a végsebessége 240 km/óra. Nem olcsó… Az első sorozatgyártású modellek közel 100 000 fontba (121 000 USD) kerültek, és találd ki, ki vásárolta meg az elsőt?
Tesla ‘Signature 100’ Roadster (2008)
Miután Clooney megérezte az elektromos autók varázsát, a következő környezetbarát befektetése egy Tesla Roadster volt; 2011-ben az elsők között vásárolta meg az Elon Musk által piacra dobott autót. A „Signature 100” modellek kevesebb, mint egy hónap alatt fogytak el, de Clooney nem lett túlságosan lenyűgözve az autó teljesítményével. Állítása szerint az elektromos autó sokszor cserbenhagyta az út szélén, így saját Roasterével nem volt elégedett a színész. Erről nyilatkozott is egyébként, amit Elon Musk nem nézett jó szemmel. Clooney-t saját Teslája annyira felbosszantotta, hogy jótékonysági célra árverésre bocsátotta, végül 99 000 dollárért sikerült megszabadulnia tőle.
Lexus LS (2012)
Tökéletes választás Clooney számára ez a japán márka, mert nem kelt akkora figyelmet, mint a többi autója a hírességnek. Megbízható luxusautó, de nem annyira érdekes és szembetűnő, így bele tud olvadni a forgalomba, anélkül, hogy bárki is észrevenné, George Clooney száguldott el mellette.
Porsche 911 Carrera 2 (964) Speedster (1993)
Az előző Lexus-nál sokkal érdekesebb a Porsche Speedster. Ebből a modellből mindössze 931-et gyártott a Porsche 1992 és 1994 között; ebből pedig az Egyesült Államokba 427 autót szállítottak. Az 1993-as Carrera 2 kabriót igazi sofőrautónak tervezték. A Porsche 911 (ezt jelölik a 964-es számmal) harmadik generációjánál megjelent az elektronikusan vezérelt összkerékhajtás. A 964-es alapmotorja a 3,6 literes, hathengeres boxer volt. Néhány évvel ezelőtt arról szóltak a pletykák, hogy Amal Clooney a férjének születésnapjára megveszi az autót ajándékba, de sajnos George nem ért hozzá, ezért valószínűleg, mint egy bizonyos életkor után a férjek, ő is zoknit kapott ajándékba helyette. Azt, hogy Amal végül is megvette-e a Porsche 911 GT3 RS-t, vagy George saját befektetése volt-e az autó, arról nincsenek hírek.
Piaggio MP3 250 scooter (2012)
George Clooney-nak a Comói tónál is van egy otthona, ezért viszonylag sok időt tölt Európában. Utazásra pedig színész a Piaggio háromkerekű robogót részesítette előnyben korábban, mert ezzel gyorsan tudott utazni. A robogó Olaszországban készült, 250 köbcentiméteres négyütemű motor van benne, és stabil. 40 fokos dőlésszöggel ragyogóan kanyarodik is. További előnye: George Clooney egyetlenegyszer sem került a robogóval száguldva veszélybe. Nagyon biztonságos és önbizalmat ad a sofőrnek.
Yamaha X-Max 250
Miközben a 22-es csapdája (Catch 22) tévés minisorozatot forgatta Szardínián, Clooney a forgatásra ment Yamaha X-Max-ével, amikor Antonello Viglino olasz vízvezeték-szerelő úgy döntött, hogy letér az útról és 70 km/órás sebességgel kihajtott az akkor 57 éves sztár elé. A balesetet kamerára rögzítették és borzalmas volt látni. Arra a kérdésre, hogy Viglino miért hajtott ki Clooney elé, a vétkes sofőr azt válaszolta, hogy nem látott semmit és az időjárást okolta a balesetért. Clooney emlékezete élesebb, ő elmondta, hogy kettétört a sisakja, és ha kilenc élete van, akkor abból mindet elhasználta.
„112 km/órával hajtottam bele az autóba, rettenetes volt” – mondta a balesetből felépülve. – „Kirepültem a cipőmből, rémesen nagyot csattantam. Betörtem a kocsi szélvédőjét fejjel, a sisakom kettétört, azt hittem, hogy a nyakamnak lőttek. 40 év motorozás után úgy döntöttem, hogy egy ideig nem pattanok nyeregbe. Fel kellett adnom. Rossz volt.”
Bár nagy volt a baleset, Clooney végül is szerencsére felépült belőle.
Forrás:
gq-magazine.co.uk
Kiemelt ApróHirdetések
További kiemelt ApróHirdetések »
ÉrdekességekVilága cikkajánló








